Strojírenství
Kód oboru: 23-41-M/01
Délka studia: 4 roky, denní studium
Ukončení studia: maturitní zkouška
Studijní obor je určen pro chlapce i děvčata. Od 3. ročníku žák studuje zvolenou variantu vzdělávání:
- Inovativní 3D technologie a průmyslové navrhování
- Autotronik
Pro zařazení žáka do třídy s příslušným zaměřením se škola řídí zájmem žáka, organizačními a technickými možnostmi a prospěchem žáka.
Varianta vzdělávání – Inovativní 3D technologie a průmyslové navrhování
Absolventi jsou připraveni pro výkon středních technickohospodářských funkcí a pro výkon náročných (vysoce kvalifikovaných) dělnických povolání zejména v oblasti strojírenství. Mohou zastávat zejména funkce konstrukčního, technologického a provozního charakteru, které jsou řízeny prostředky výpočetní techniky, ale i další funkce v odborných útvarech – designér, konstruktér, projektant, CNC programátor, technický grafik, výrobní technik, manažer kvality. Ovládá i vybrané manuální zručnosti a dovednosti a vědecky fundované metody práce na odpovídající úrovni a cílevědomě, rozvážně a rozhodně jedná v souladu s právními normami. Potřebnou praxí s dalším studiem si dále zvyšuje kvalifikaci. Absolventi jsou připraveni i pro vysokoškolské studium na strojních fakultách popřípadě v příbuzných oborech.
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů | zkratka | Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku | Celkem | |||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | |||
Povinné vyučovací předměty | ||||||
Český jazyk a literatura | CJL | 4 | 3 | 3 | 3 | 13 |
Anglický jazyk | ANJ | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Dějepis | DEJ | 2 | * | * | * | 2 |
Základy společenských věd | ZSV | * | 1 | 1 | 1 | 3 |
Matematika | MAT | 4 | 4 | 3 | 3 | 14 |
Fyzika | FYZ | 3 | 2 | * | * | 5 |
Chemie | CHE | 2 | * | * | * | 2 |
Ekologie | EKG | 1 | * | * | * | 1 |
Tělesná výchova | TEV | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Technická dokumentace | TED | 2 | 2 | * | * | 4 |
Mechanika | MEC | 2 | 2 | 3 | * | 7 |
Strojírenská technologie | STT | 2 | 2 | 3 | 3 | 10 |
Stavba a provoz strojů | SPS | * | 3 | 3 | 4 | 10 |
Kontrola a měření | KOM | * | * | 2/2 | 2/2 | 4/4 |
Informační a komunikační technologie | ICT | 3/3 | 3/3 | * | * | 6/6 |
Ekonomika | EKO | * | * | 3 | * | 3 |
Mechatronika | MTR | * | 2 | 2 | * | 4/4 |
Praxe | PRA | 2/2 | 2/2 | 2/2 | 3/3 | 9/9 |
Počítačové konstruování | CAD | 2/2 | 2/2 | 2/2 | 3/3 | 9/9 |
CNC stroje | CNC | * | * | * | 2/2 | 2/2 |
Počítačové aplikace | POA | * | * | * | 2/2 | 2/2 |
Elektrotechnika | ELE | * | 1 | * | * | 1 |
Konstrukční cvičení | KOC | * | * | 2/2 | 2/2 | 4/4 |
Volitelné vyučovací předměty | ||||||
Jazykový seminář | JAS | * | * | * | 1 | 1 |
Matematický seminář | MAS | * | * | * | 1 | 1 |
Humanitní seminář | HUS | * | * | * | 1 | 1 |
Nepovinné vyučovací předměty | ||||||
Německý jazyk | NEJ | * | 2 | 2 | 2 | 6 |
Celková týdenní hodinová dotace | 34/7 | 34/7 | 34/8 | 34/14 | 136/36 |
Varianta vzdělávání – Autotronik
Absolventi jsou připraveni pro povolání středních technicko-hospodářských pracovníků (např. vedoucí servisu, vedoucí provozu, dispečer, kontrolor, diagnostik, technik STK atd.) a pro výkon náročných dělnických profesí, zejména v oblasti silniční dopravy a strojírenství. Absolventi mají také vytvořeny základní předpoklady pro uplatnění v živnostenském podnikání. Studium je zaměřeno na oblast konstrukce, provozu, údržby, diagnostiky a oprav silničních vozidel. Výuka většiny odborných předmětů probíhá s výraznou podporou výpočetní techniky. Kde uživatelské programy značně usnadňují a urychlují řešení zadané problematiky. Absolventi tohoto studijního oboru jsou připraveni pro studium na strojních ale i jiných fakultách vysokých škol.
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů | zkratka | Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku | Celkem | |||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | |||
Povinné vyučovací předměty | ||||||
Český jazyk a literatura | CJK | 4 | 3 | 3 | 3 | 13 |
Anglický jazyk | ANJ | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Dějepis | DEJ | 2 | * | * | * | 2 |
Základy společenských věd | ZSV | * | 1 | 1 | 1 | 3 |
Matematika | MAT | 4 | 4 | 3 | 3 | 14 |
Fyzika | FYZ | 3 | 2 | * | * | 5 |
Chemie | CHE | 2 | * | * | * | 2 |
Ekologie | EKG | 1 | * | * | * | 1 |
Tělesná výchova | TEV | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Technická dokumentace | TED | 2 | 2 | * | * | 4 |
Mechanika | MEC | 2 | 2 | 3 | * | 7 |
Strojírenská technologie | STT | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Stavba a provoz strojů | SPS | * | 3 | 1 | 1 | 5 |
Kontrola a měření | KOM | * | * | 2/2 | 2/2 | 4/4 |
Informační a komunikační technologie | ICT | 3/3 | 3/3 | * | * | 6/6 |
Ekonomika | EKO | * | * | 3 | * | 3 |
Mechatronika | MTR | * | 2 | 2 | * | 4 |
Praxe | PRA | 2/2 | 2/2 | 3/3 | 3/3 | 10/10 |
Počítačové konstruování | CAD | 2/2 | 2/2 | * | * | 4/4 |
Silniční vozidla | SIV | * | * | 2 | 4 | 6 |
Diagnostika silničních vozidel | DGV | * | * | 2 | 3 | 5 |
Počítačové aplikace | POA | * | * | * | 2/2 | 2/2 |
Elektrotechnika | ELE | * | * | * | 2/2 | 2/2 |
Konstrukční cvičení | KOC | * | * | 2/2 | 3/3 | 5/5 |
Volitelné vyučovací předměty | ||||||
Jazykový seminář | JAS | * | * | * | 1 | 1 |
Matematický seminář | MAS | * | * | * | 1 | 1 |
Humanitní seminář | HUS | * | * | * | 1 | 1 |
Nepovinné vyučovací předměty | ||||||
Německý jazyk | NEJ | * | 2 | 2 | 2 | 6 |
Celková týdenní hodinová dotace | 34/7 | 34/7 | 34/7 | 33/10 | 134/31 |